آلودگی و وجود هر گونه لکه حین کار و در محیطی که کار میکنید مخصوصاً در اتاق یا میز کارتان، چه احساسی به شما میدهد؟ قطعاً نشاط را از شما دور کرده و باعث میشود نتوانید با فکری بدون استرس و آزاد به کارهایتان برسید. نظافت محیط اداری و پاکیزه نگه داشتن آن در روند کاری کارکنان تاثیر زیادی داشته و حتی روی مراجعه کنندگان نیز اثرگذار است.
زمانی که ارباب رجوعها و دیگر مراجعه کنندگان در اول وقت اداری به اداره شما مراجعه کنند، با دیدن تمیزی و نشاط محیط و کارکنان قطعاً احساس خوشایندی به آنها دست داده و امکان مراجعه مجدد وجود دارد. با داشتن محیطی تمیز و مرتب میتوان حس خوب را به کارمندان و مراجعه کنندگان القا کرده و از خستگی کارمندان جلوگیری کرد. همچنین با پاکیزه نگه داشتن اداره میتوان جدیت و حرفهای بودن تیم خود را نشان دهید.
نحوه نظافت ساختمان اداری
حال برای اینکه بدانید از کجا باید نظافت محیط اداری خود را آغاز کنید، به این نکاتی که در این مطلب اشاره شده توجه نمایید. برای شروع نظافت محل کارتان باید وسایلی را در ادامه بیان شدهاند داشته باشید که عبارتاند از:
- مواد شوینده استاندارد که میتواند شامل شیشه پاک کن، جرمگیر و سفیدکننده برای سرویس بهداشتی و البته شوینده مخصوص کفپوشها و سفیدکننده باشد. شما میتوانید با تهیه شوینده همه کاره سبز از شویندههای دیگر بینیاز بوده و تمامی محیطهای اداره خود را تنها با همین شوینده تمیز کنید.
- وسایل گردگیری که شامل گردگیر دستی کوتاه و بلند است تا بتوان گوشه سقفها و نقاط دور از دسترس را تمیز کرد. یک پارچه ضد عفونی شده به رنگ سفید برای گردگیری نیز نیاز دارید.
- جاروبرقی که بهتر است برای ادارههای بزرگ از جارو برقی صنعتی استفاده کنید. جاروی دستی نیز ممکن است برای نظافت محیط اداری به کار آید.
- سایر وسایل برای نظافت اداره همچون تی ریشهای و سطل بزرگ جهت نظافت کف، فرچه جهت نظافت سرویس بهداشتی، یک اسفنج یا ابر نیاز هستند.
منبع: شوینده های مخصوص ممبران
- ۰۲/۰۷/۱۲