mycustomer

به ویدئوهایی که تصاویر، محتوا و مفهوم را به‌صورت متحرک نشان می‌دهند، موشن گرافیک می‌گویند. برای طراحی موشن گرافیک ، با استفاده از نرم افزارهای مربوطه تصاویر متحرک می‌گردند، آنگاه بر روی ویدئو صداگذاری می‌شود و پیام به شکل بسیار ساده و قابل فهمی به مخاطب انتقال داده می‌شود.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

محتوای وایرال

محتوای وایرال (Viral content) محتوای ویروسی چیست؟

به محتواهایی که به سرعت دست‌به‌دست می‌شوند و در اختیار همه قرار می‌گیرند، محتوای وایرال (Viral Content) یا محتوای ویروسی گفته می‌شود.

محتوای وایرال (Viral content) یا محتوای ویروسی یک روش عالی برای نفوذ سریع در شبکه های اجتماعی است. محتوای وایرال به سبب جذابیتی که دارد، به سرعت توسط افراد زیادی منتشر می‌شود و می‌تواند در کمترین زمان، بیشترین میزان بازدید را برای شما فراهم کند.

 

برای مثال ویدئو شام پرزیدنت اوباما با خبرنگاران بیش از ۱۰.۷ میلیون بازدیدکننده داشته است؛ بنابراین اگر می‌خواهید که در یک بازه زمانی کوتاه مخاطبان زیادی به دست آورید، به فکر محتوای وایرال باشید!

 

معرفی محتوای وایرال

هر نوع محتوا اعم از متنی، تصویری، صوتی، گرافیکی و … که جذابیت بالایی داشته و بتواند مخاطبان زیادی را تحت تأثیر قرار دهد، محتوای ویروسی یا وایرال است.

 

این محتوا دارای ویژگی‌هایی است که در فضای مجازی، بسیاری از کاربران آن را به اشتراک می‌گذارند. به‌طورمعمول محتواهایی وایرال می‌شوند که سرگرم‌کننده، هنری، جذاب و مفید باشند.

 

نحوه انتشار محتوای وایرال

محتوای وایرال به شیوه‌های مختلفی پخش و تکثیر می‌شود از جمله:

 

لینک محتوا در وب‌سایت‌های مختلفی قرار می‌گیرد. (Backlink)

افراد زیادی محتوا را برای دوستان خود ارسال می‌کنند. (Forward)

مردم در مورد آن محتوا حرف می‌زنند و افراد زیادی با جستجو در اینترنت، محتوا را پیدا می‌کنند.

کاربران فضای مجازی آن را به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. (Share)

 

 

نکات مهم در تولید محتوای وایرال

منابع محتوا را ذکر کنید

استفاده از منابع معتبر و ذکر آن‌ها باعث می‌شود اعتبار محتوای شما بالاتر برود و هرچه اعتبار محتوایی بیشتر باشد امکان وایرال شدن آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

محتوای کوتاه تولید کنید

طبق آمار و شواهد تقریباً محتواهای وایرال، کوتاه هستند. برای مثال معمولاً فیلم‌های وایرال بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه هستند و هر قدر که طولانی شوند، ممکن است جذابیت خود را از دست بدهند. این مسئله در رابطه با وبلاگ ها نیز صدق می‌کند. افراد اکثراً به دنبال محتواهایی هستند که در زمان کوتاه، بیشترین جذابیت را داشته باشد. در این رابطه کارشناسان مای کاستومر با توجه به نوع مخاطبین شما و کسب‌وکارتان، محتوای مناسبی تولید می‌کنند.

 

محتوای متفاوت تولید کنید

یک نکته اساسی در تولید محتوای وایرال این است که به دنبال موضوعات تکراری نباشید. معمولاً محتوایی که درگذشته موردتوجه و بحث کاربران قرارگرفته است، گزینه مناسبی برای وایرال شدن نمی‌باشد.

 

برای موفقیت در هر کاری لازم است در حوزه خودتان نفر اول باشید. پس به دنبال موضوعات جدیدی بروید که کمتر راجع به آن‌ها صحبت شده است.

 

محتوا باید مشکل‌گشا باشد

اکثر کاربران فضای مجازی برای یافتن پاسخ سؤالات و مشکلات خود به جستجوی محتوا در اینترنت می‌پردازند؛ بنابراین برای تولید محتوای وایرال لازم است بتوانید مطالب کارآمد و پاسخ‌دهنده به وجود آورید.

 

درصورتی‌که محتوای شما بتواند در خصوص مشکلات رایج کاربران توضیحات مناسبی را ارائه دهد، کاربران آن را در فای مجازی به اشتراک می‌گذارند تا دوستانشان نیز آن را ببینند.

 

بگذارید مردم نظراتشان را بگویند

اگر شما مطلبی را منتشر کرده‌اید و می‌خواهید وایرال شود، بگذارید که افراد نظراتشان را در زیر آن بنویسند. درصورتی‌که نظرات مثبت زیادی بنویسند، افراد زیادی مایل به اشتراک گذاشتن محتوای شما می‌شوند. چراکه نظرات مثبت نشان‌دهنده این است که محتوای شما مورد استقبال قرارگرفته است. پس آنها هم به اشتراک می‌گذارند تا دوستانشان و فالورهایشان آن را ببینند.

 

 

تولید محتوای وایرال را تمرین کنید

هر کاری پس از تمرین منظم و دقیق با موفقیت به انجام می‌رسد. تولید محتوای وایرال نیز به تمرین و تجربه کافی نیاز دارد. هر چه محتوا حرفه‌ای‌تر و ناب‌تر بوده و بیشتر به مشکلات روز بپردازد، احتمال وایرال شدنش نیز افزایش می‌یابد.

 

 

کیفیت محتوا را در اولویت بگذارید

کیفیت، نقش اساسی در وایرال شدن یک محتوا دارد و برای تولید محتوای وایرال لازم است نکات و استراتژی‌های زیادی را در نظر بگیرید. ازآنجایی‌که تولید محتوای وایرال کار بسیار مشکلی است، بهتر است در این زمینه از کارشناسان باتجربه محتوا و شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده کمک بگیرید.

 

دقت و توجه به جزئیات، از نکات مهم در تولید محتوای وایرال است و برای این کار باید مهارت نگارش و ویرایش اصولی را یاد بگیرید. لازم است بدانید محتوایی وایرال می‌شود که ازنظر مخاطبان ارزش به اشتراک‌گذاری را داشته باشد.

 

 

محتوای وایرال باید بحث‌برانگیز باشد

ممکن است یک محتوا از دید برخی مخاطبان بحث‌برانگیز بوده، ولی از دید دیگر افراد فاقد ارزش و غیرقابل‌انتشار باشد. به یاد داشته باشید که نمی‌توان از همه انتظار داشت جذب محتوای شما شده و آن را برای دیگران نیز ارسال کنند.

 

برای تولید محتوای وایرال و جذب مخاطبان بیشتر باید به تحقیق و جستجو در مورد مسائل بحث‌برانگیز روز بپردازید و پس از جمع‌آوری مطالب کلیدی، نظر شخصی خود را به آن اضافه کنید. اگر مطلب شما از مباحث به‌روز باشد و نظر شخصی هم چاشنی آن شود، احتمال افزایش کامنت ها و اشتراک‌گذاری بیشتر می‌شود.

 

 

برای تولید محتوای وایرال باید بتوانید احساسات مخاطبان را برانگیزید

برای تولید محتوای احساس‌برانگیز، لازم نیست مطالب گریه‌دار یا خنده‌دار تولید نمایید، بلکه باید ذهن مخاطبان را درگیر موضوع محتوای خود کنید. بر اساس تحقیقات، کاربران زمانی که بتوانند با ذهن و فکر خود مطلبی را تحلیل کنند، آن را به اشتراک می‌گذارند.

 

  • ۰۰/۰۶/۱۶
  • pretty flowers

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی